Thursday, January 24, 2019

Contoh karangan tahun 4 SJKC - Adik Saya

Adik Saya

 Adik saya adalah seorang lelaki . Nama adik saya Lee Siang Sheng. Dia berumur tujuh tahun. Dia bersekolah di SJK(C) Jelutong.
          Adik saya seorang yang sangat comel. Dia berambut pendek dan kemas. Setiap petang adik bermain bola di padang. Adik seorang yang rajin belajar.
          Makanan kegemaran adik ialah mee hokkien manakala minuman kegemarannya kopi. Adik suka menonton cerita kartun seperti Cikamon, Doraemon dan sebagainya.
          Pada hujung minggu saya akan bermain basikal bersama adik untuk mencergaskan badan. Pada waktu lapang dia akan membaca sendiri di ruang tamu. Adik saya gemar menolong saya membuat kerja rumah yang dipesan oleh ibu.
          Saya berasa bangga kerana mempunyai adik seperti Ah Sheng. Saya sangat sayang kepada adik saya.

2 comments:

  1. My name is Mrs.Aisha Mohamed, am a Citizen Of Qatar.Have you been looking for a loan?Do you need an urgent personal loan or business loan?contact Dr James Eric Finance Home he help me with a loan of $42,000 some days ago after been scammed of $2,800 from a woman claiming to been a loan lender but i thank God today that i got my loan worth $42,000.Feel free to contact the company for a genuine financial service. Email:(financialserviceoffer876@gmail.com) call/whats-App Contact Number +918929509036

    ReplyDelete
  2. hi
    deafgYUSDFYGDGSHAjklOZIuxc8y7tygdwbejnqwkjiauz

    ReplyDelete

Karangan